Kirándulás a debreceni Kerekerdő Élményparkban

k, 11/22/2016 - 18:26 -- admin

Projekt Partner: Dr. Mészáros Kálmán Általános Iskola
Kirándulás helye: Kerekerdő Élménypark Debrecen
Dátuma: 2016. 09.04.

Résztvevők: 14 fő célcsoporttag és 1 fő mentor és 1 fő kapcsolattartó
A foglalkozássorozat elején, jó időjárási viszonyok között 2016. szeptember 4. napján ellátogatott ároktői csoportunk a debreceni Kerekerdő Élményparkba.

Megtekintették a Grimm testvérek híres meséjeként számon tartott, valamint 2006-ban „Németország legszebb meséje” díjjal kitüntetett Holle anyó jelenetét. Láttuk Hófehérke és a hét törpe, a Piroska és a farkas klasszikus mesejelenetét is. A sort végül Jancsi és Juliska mesekunyhója zárta, mely rendkívül meseszerűen, mégis oly élethűen lett megépítve, mely teljesen elvarázsolta őket. Megnézték az élménypark több pontján kihelyezésre került, olyan híres mesék főszereplőit is, akiket nincs olyan gyermek vagy felnőtt, aki fel ne ismerné, ilyen volt Mir Mur, a Kis vakond, a Tücsök és a hangya.

A parkban több élményelemmel is találkoztak a gyerekek. Ilyen volt például a beszélő fa, ami ismert magyar népmeséket, tanulságos meséket mesélt, illetve ismert gyermek zenékkel szórakoztatta őket.

Az ároktői gyerekek számára a legnépszerűbbek a Flinstones vízibicikli, a hálós kalandpálya, a játszótér, a trambulin és ugrálóvár volt. A gyerekek többségének még soha nem volt lehetősége egy Mesefogadóban ebédelni, vízibiciklizni vagy éppen 2 szintes erdei kalandpályán barangolni. Olyan felejthetetlen és élményekben gazdag napban és kalandokban részesültek, amelyet a szülői háttér nem tudott volna biztosítani ezeknek a gyerekeknek.

Csapatépítésre és szociális készségek gyakorlása is kiváló alkalom volt ez a kirándulás. Együtt gondolkodtak és együtt tanultak a projekt főtémájáról. Mentoruk Lakatos Klára párhozamot vont a gyerekek számára a beszélő fáról, a világ fáról, a világ népeinek szimbólumairól és meséiről.

Az azonos típusú cigány és nem cigány mesék az ezt követő foglalkozásokon összehasonlításra kerültek. Közösen a gyerekekkel elemezték az eseményeket és tetteket. Majd ezt követően került sor önálló véleménynyilvánításra, tanulságok levonására saját gondolataik alapján.